Vanlige spørsmål og svar

  • Om cykelkraft.no
  • Betalingsspørsmål
  • Min ordre og levering
  • Frakt og kjøpsbetingelser
  • Garanti
  • Vedlikehold og reperasjon av sykkel
  • Produktspørsmål
  • Retur og reklamasjon
  • Informasjonskapsler (cookies)

Om cykelkraft

Hvorfor burde jeg kjøpe sykkel hos dere? 

Vi hjelper deg med å velge riktig sykkel, vi monterer den, justerer bremser og gir, du får det levert til døren - kan det bli enklere?

Har dere en fysisk butikk?

Ja, vi har butikker i Sverige. Du finner våre butikker i Gøteborg og Stockholm.

Har Cykelkraft et eget verksted?

Ja, vi har eget verksted i Täby i Stockholm.

Betaling

Hvordan betaler jeg?

Vi tilbyr flere betalingsmuligheter via Klarna. Du fullfører kjøpet ditt ved å fylle inn dine personlige opplysninger i kassen. Velg deretter ønsket betalingsmetode og fullfør kjøpet. Vær oppmerksom på at Klarna faktura alltid er det foretrukne betalingsalternativet hvis du ikke endrer betalingsmåten din. Du kan lese mer om Klarnas betalingsbetingelser her. For ytterligere spørsmål om betaling kontakt Klarna på telefon 21 01 89 91

Jeg ønsker å delbetale etter jeg har mottatt varen. Hva gjør jeg?

Ta kontakt med Klarna for spørsmål angående betaling: 21 01 89 91

Jeg mottok ikke faktura i orderen min!

Vær oppmerksom på at fakturaen kommer separat etter at du har mottatt varene dine. For ytterligere spørsmål, vennligst kontakt Klarna.

Jeg ønsker å kjøpe en vare på delbetaling, men det fungerer ikke.

Ta kontakt med Klarna for spørsmål angående betaling: 21 01 89 91

Jeg har en rabattkode, hvordan registrerer jeg rabattkoden?

Du registrerer rabattkoden i kassen. Da vil rabatten bli trukket fra totale beløpet.

Ordre og levering

Hvordan fungerer det med leveranse på døren?

Vi tilbyr gratis hjemlevering av sykler via Bring.

Hva betyr det at vi tester, monterer og juster sykkelen din før vi sender den til deg?

Vi monterer sykkelen sammen og sørger for at alle komponenter og sykler fungerer som de skal. På grunn av bredden på pakken må du montere pedaler og rette ut håndtaket selv. Dette gjør du enkelt enkelt ved hjelp av vår guide som du finner her

Hvor lang er leveringstiden?

Det er spesifisert for hvert produkt på nettsiden. Hvis du bestiller flere produkter, er det produktet med lengste leveringstid som gjelder.

Jeg har ikke mottatt pakken enda men det står at den er sendt?

Ta kontakt med Bring så hjelper de deg med å spore din bestilling.

Jeg opplever problemer med nettsiden og kan ikke legge inn en bestilling

Du er velkommen til å ta kontakte kundeservice på mail, chat eller på tlf: 22 39 66 665

Kan jeg endre eller avbryte ordren min etter at den er lagt inn?

Det avhenger av hvor lenge bestillingen din er i vår ordrehåndtering. Ta kontakt med kundeservice, og vi vil hjelpe deg. Kundeservice: 22 39 66 665

Hvor henter jeg pakken min?

Du kan hente pakken din på ditt nærmeste postkontor. Du kan sjekke hvor pakken din blir levert på bring.no ved hjelp av sporingsnummeret på pakken.

Hvor lenge ligger pakken min hos posten? 

Din pakke vil være tilgjengelig på postkontoret i 14 dager før pakken blir sendt tilbake.

Min pakke er skadet. Hva skal jeg gjøre nå?

Du bør inspisere pakken før du skriver under og mottar den. Hvis du godtar pakken, har du godkjent tilstanden til varen. Hvis produktet er skadet eller pakken er åpen, bør du ikke godta den uten å returnere den. Ta kontakt med kundeservice for å få hjelp.

Kan jeg når som helst avbryta min ordre?

Når bestillingen din er gjort, er det ikke sikkert at det kan avbrytes etterpå når den er sendt. Ta kontakt med kundeservice, så vi kan sjekke statusen på bestillingen din.

Jeg har kjøpt en sykkel og vil bytte størrelse, er det mulig?

Selvfølgelig har du også rett til bytting, selv på en sykkel, ta kontakt med kundeservice for å få hjelp med fraktbrev.

Frakt og kjøpsbetingelser

Hvilke frakt og kjøpsbetingelser gjelder? frakt och köpvillkor gäller?

Du kan lese mer om våre kjøpsbetingelser her.

Får jeg en kvittering på leveringen?

Bestillingsbekreftelsen er kvitteringen din.

Hvor leveres min vare?

Levering skjer gjennom Bring, og produktet kommer til nærmeste postkontor.

Hvordan leverer dere sykkkelen på døren?

Din sykkel leveres med Bring, og du vil bli kontaktet via telefon for alle sms. Levering foregår ved de fleste anledninger på dagtid. Noen steder leveres hjemmepakken til nærmeste agent. Alt kan leveres på utvalgte tider på stedet. I tilfelle levering der du har * Country Mail Carrier, vil pakken din bli levert til nærmeste agent. * Se mer på Postnord.se hva som gjelder for deg.

Kan noen andre hente pakken min?

Posten kan kun utlevere pakker til mottakerens navn. Hvis noen andre må hente pakken, trenger du både din og din egen legitimasjon. Når du fullfører kjøpet ved kassen med direkte betaling og kortbetaling, kan du velge mottakerens navn og adresse.

Kan jeg endre leveransadressen?

Du kan ikke endre leveringsadresse i ettertid. Når du fullfører kjøpet ved kassen med direkte betaling og kortbetaling, kan du selv velge adresseinformasjon. Når du velger Faktura / Delbetaling, sendes leveransen til din folkeregistrerte adresse.

Hva koster frakt hos dere? 

Vi har tre (3) fraktnivåer. Kun en (1) fraktkostnad debiteres per order.

Sykler

Når du kjøper sykkel hos oss monterer, justerer og prøve sykler vi sykkelen før vi sender den hjem til deg. Kostnaden for frakt og montering av sykkel er alltid 199,-.

Større produkter

Større produkter er f.eks. sykkelrulle, sykkelvogn eller eksosrør. Fraktkostaden for ordre som inneholder større produkter er 149 kr.

Øvrige produkter

Fraktkostnad for ordre som kun inneholder øvrige produkter er 59 kr.

Garanti

Hva slags garantier har dere? 

Vi har alltid minst 1 års garanti på våre produkter. Skader forårsaket av verktøy knyttet til montering erstattes ikke.

Finnes det noen unntak? 

Produktgaranti gjelder ikke for forbruksvarer som oppladbare batterier, ledninger, kjeder, kassetter, pærer etc. Garantien gjelder ikke for eventuelle feil som oppstår ved manglende håndtering eller bruk av varer i henhold til bruksanvisningen. Dette gjelder også produkter som er gjenoppbygd, endret eller utsatt for elektriske overspenninger. For angrerett og retur er alle tennspoler, CDI og statorplater utelukket, da det ikke er mulig å sikre at de returneres ved retur.

Inngår det forsikring ved kjøp av sykkel?

Det er ingen forsikring når du kjøper, men vi anbefaler at du snakker med forsikringsselskapet for skadeforsikring og kontroller hva forsikringen dekker.

Vedlikehold og reperasjon av sykler

Hvordan monterer jeg og justerer deler på sykkelen min? 

Vi anbefaler at du sjekker våre monteringsveiledninger som funnet her.

Hvor ofte behøver jeg å gjennomføre en girjustering?

Det anbefales og til og med ønskelig å utføre en vedlikehold med jevne mellomrom. Du kan se på våre monteringsguider eller svinge forbi vårt verksted i Stockholm hvor vi også kan hjelpe deg.

Trenger jeg å bytte dekk før vinter? 

Vi anbefaler at du bytter til piggdekk før vintersesongen. Bruk piggdekk eller dekk med passende mønsterdybde. Piggdekk gir bedre grep og inneholder også mer gummi. Dette gjør dem ikke så vanskelige som vanlige dekk. Her finner du vårt utvalg av piggdekk.

Produktspørsmål

Hvilken størrelse skal jeg velge på sykkelen?

Hvilken størrelse du bør ha avhenger av modell og merke. Du kan sjekke dette ved å velge den aktuelle sykkelen og rammestørrelsen på vår hjemmeside. Godt å vite er at hvis du er i midten av to størrelser, bør du velge den mindre størrelsen. Du er også velkommen til å kontakte kundeservice, og vi vil hjelpe deg.

Hvilken størrelse bør jeg velge for barnet mitt? 

Du bør velge en sykkel som passer barnets nåværende lengde. Det anbefales ikke å velge en større størrelse som barnet kan vokse i. Dette medfører en sikkerhetsrisiko ved full kontroll når du risikerer å miste kontrollen av sykkelen og skade deg selv.

Er det lovpålagt med sykkelhjelm?

Det er lovpålagt å bruke sykkelhjelm opp til 15 år. Vi anbefaler både de under og over 15 år å alltid bruke sykkelhjelm.

Hvilken hjelmstørrelse burde jeg velge?

Du må måle omkretsen av hodet ditt med et målebånd. Mål umiddelbart over øyenbrynens høyde og deretter ned på baksiden av hodet.

Hva innebærer en småbarnshjelm med grønn spenne?

For barn opptil 7 år, anbefales en liten barnehjelm med grønn spenne. Den gir samme beskyttelse som en vanlig sykkelhjelm, men har en ytterligere funksjon i det grønne spennet som løses ved en bestemt belastning. Spenne åpnes dersom barnet stikker i klatrestasjon eller lignende, og brukes til å forhindre kvelningsulykker. Risikoen for at spenningen vil stige under en sykkelulykke er liten. Test viser at kraften i bærebeltet / spenningen under en simulert løpebane ligger godt under den angitte åpningskraften til det lille barnets hælrem / spenne. Det er CE-godkjente hjelmer for barn som bare er såkalte lekhjelmer, men for å sikre at hjelmen er godkjent for sykling, må du kontrollere at den er merket EN 1080.

Hva skal jeg tenke på når jeg velger sykkelsko? 

Når du kjøper sko, bør du gå opp en til to størrelser. Når det gjelder Scott bør du gå opp en størrelse og på andre merker to størrelser. Det finnes flere typer sko hvis man snakker om terrengsykler og racerskor. Det er to forskjellige typer braketter og klosser, så vær oppmerksom på at de passer. Disse systemene kalles SPD og SPDSL og må samsvare slik at du kan feste skoene til pedaler.

Kan jeg brukeHövding selv om den har blitt løst ut?

En Hövding som har vært utløst i en ulykke, er brukt opp. Hvis din Hövding er oppløst, vil vi gjerne kontakte Hövding. I enkelte tilfeller kan ulykkesdataene som er lagret i den svarte boksen inne i kragen, være både interessante og verdifulle for lederen av deres videreutviklingsarbeid. De fleste forsikringsselskaper dekker kostnaden (minus egenandel) for en ny Hövding etter en ulykke gjennom din boligforsikring. Kontakt forsikringsselskapet for å se hvordan de håndterer saken din. Serienummeret finner du på baksiden av nakken under etiketten. For øyeblikket er det bekreftet at følgende selskaper skal erstatte Hövding: Länsförsäkringar, TryggHansa, Moderna Försäkringar, If, Folksam. Kontakt forsikringsselskapet for å se hvordan de håndterer saken din.

Hva er batteritiden på min Hövding?

10 timer ved aktiv sykling.

Hva skjer om jeg mister nøkkelen til låsen min?

Du bør alltid skrive inn nummeret til låsen din hvis du også mister reservenøkkel. Hvis du har nummeret på nøkkelen, kan du få en kopi.

Fester dere barnesete og tilbehør på sykkelen min? 

Barnestoler og tilhøre kreves at du monterer på en tilpasset sykkel.

Retur og reklamasjon

Hva gjør jeg om jeg vil reklamere på et produkt?

Hvis et produkt avviker fra vilkårene i avtalen mellom deg og Cykelkraft  eller på annen måte ikke samsvarer med beskrivelsen av produktet som Cykelkraft har levert, kan produktet returneres. Bare originale feil er dekket av rett til klage, for eksempel omfatter rett til krav ikke dekk som skyldes normal slitasje. Klager til Cykelkraft skal skje innen rimelig tid, men senest to måneder. Ved klage, kontakt kundeservice.

Jag vil returnere et produkt, hvordan går jeg frem?

Ved retur er du i fare for varene, så det er viktig at produktet ikke kan skades under transport. Produktet skal etterlades ubrukt og returneres i ubeskyttet originalemballasje, hvis noen, med alle etiketter festet til klær og eventuelle håndbøker som skal leveres med. Fra angrerett/retur er mat, alle tennspoler, CDI og statorplater utelatt da de ikke kan garanteres ved retur. Du kan bestille en retur direkte via kontoen din, Logg inn her for å se priser og bestille en retur.

Jeg har kjøpt en sykkel og vil bytte størrele, er det mulig?

Selvfølgelig har du bytterett selv på en sykkel, logg inn på kontoen din, og du kan bestille en retur der. Vi er ansvarlige for retur.>

Hva gjør jeg om jeg vil reklamere på et produkt?

Hvis et produkt avviker fra vilkårene i avtalen mellom deg og Cykelkraft eller på annen måte ikke samsvarer med beskrivelsen av produktet som Cykelkraft har levert, kan produktet returneres. Bare originale feil er dekket av rett til klage, for eksempel omfatter rett til krav ikke dekk som skyldes normal slitasje. Klager til Cykelkraft skal skje innen rimelig tid, men senest to måneder. Ved klage, kontakt kundeservice.

Får jeg returnere kosttilskudd?

Nei. For avstandskontrakter og hjemsalgsavtaler har du ikke rett til å trekke tilbake hvis du kjøper mat som kosttilskudd og energistenger og andre varer som er klassifisert som mat.

Informasjonskapsler (cookies)

Bruker Cykelkraft informasjonskapsler?

Cykelkraft bruker såkalt cookie. I henhold til den nye ehandelsloven, som trådte i kraft 25. juli 2003, skal alle som besøker nettsteder, være informert om hvilke informasjonskapsler som brukes. En informasjonskapsel er en liten tekstfil lagret på datamaskinen din, og inneholder informasjon som hjelper nettstedet med å holde oversikt over den besøkende. Cookie-filer gjør ingen skade på datamaskinen din, men består bare av tekst og kan ikke inneholde noe virus. Filene tar nesten ingen plass, og det finnes to typer informasjonskapsler: En type lagrer en fil permanent på datamaskinen din, disse brukes til å måle hvordan besøkende som deg besøker nettstedet. Dette bare for å tilby besøkende bedre tjenester og tjenester. Tekstfilene kan slettes, og de fleste nettlesere har funksjoner for dette. På Cycle Power bruker vi denne varianten til å holde oversikt over handlekurven din og å holde statistikk over våre besøkende. Informasjonen som er lagret på datamaskinen, er bare et unikt nummer uten tilkobling til personlig informasjon. Derfor helt anonym. Den andre typen informasjonskapsler som vanligvis brukes er "Session Cookies". Mens du er inne og besøker siden, deler vår webserver en unik identifikasjonsstreng for å ikke forstyrre andre besøkende. En "Session Cookie" lagres aldri permanent på datamaskinen uten å forsvinne når du lukker nettleseren din. For å kunne bruke cykelkraft må du ha informasjonskapsler aktivert.